2021年4月15日 星期四

禪宗公案


 一日

One day

在加拿大,董陽孜躺在床上,和老公一起休息

In Canada,Waterpainter Daun lying on bed, in resting with her good friend.

大雲佛忽然來了

Here come Big Cloud Buddha

"我的筆畫什麼時候完成?"

"When finish my Waterpainting?"

指的是香港大與山寺廟的字

This is for Ta Yu Temple 

我還沒計劃呀

I still have no specific plan

為什麼你會對我這麼好,又給我命,又給我錢買房子

Why you treat me so well, not only take good care of my life, also provide me money to buy Housing.

但,為什麽要動手殺你,阿

But, why have we had to move to kill you?,

"你們被欺騙,天真的以為,你們殺得了我"

"You were cheated to nauif to accept you can suicide me?

"結果,時間過了這麼久,怎麼做都沒用"

"And truth is time past so long, no matter what skill all useless."

太天真?是,我們真的太天真了我們以為我們可以殺了你,取代你

"Nauif? Yes. We are!""we thought we can suicide you and replace of you."


眾跪,皆哭喊著"我好後悔,請你原諒我真的太天真了

Everyone kneed, all cried out loudly" I am regret, please forgive me, I shouldn't So nauif to think of I can suicide you! Please forgive me!

眾淚如雨下,久久不已

All tears, cannot stop.


一時,所有人都放棄在做同樣的事

All of sudden, all decided not to do the same thing again.

"是她的話讓我們覺得,得到原諒,所以跪著祈求原諒"

"It's her language to make me feel that I was forgiven, that's why I knee to pray be forgiven"

站在佛的角色,我接受大眾的真心懺悔。

Stand on Buddha role, I do accept people influence each othet to say "regret" that kind of word.

但是,大雲佛一直聽見老天爺.質問"會再做嗎?"

But Big Cloud Buddha kept hear Old Heaven asking "whether you will do it again?"

他們的大部分回答"不會",除了少部分人還猶疑不決,董陽孜及朋友,即屬於這一群。由其是動物界,大雲佛認為是智商的問題。釋迦摩尼忘記自己是誰,一而再的做錯同樣事,就是IQ有問題。請您思索要稱呼他同名媽

或請思考別再相信他說的話。


Most of people, response "No",except part of them still suspicious, and Ms Daun. is one of them.Especially Animal Area all had second

time practice trouble. Big Cloud Buddha thought that's IQ question.




大雲佛記錄

Big Cloud Buddha written




沒有留言:

張貼留言